معاون حمل و نقل ترافیک شهر اصفهان گفت: سامانه الکترونیک موبایل پارک در اصفهان جایگزین کارت پارک ساعتی شد. علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این طرح کاملا الکترونیکی پارک بان برای کنترل پارکینگ‌های حاشیه خیابان‌هاست.

وی تصریح کرد: موبایل پارک ساعتی توسط یک موبایل که به یک سرور مرکزی متصل است کنترل می‌شود و اطلاعاتی شامل مشخصات خودرو، صاحب خودرو و اپراتور را که هرکدام دارای یک کد هستند، ثبت می‌کند.

وی اظهار داشت: شهروندان تنها با خرید یک کارت هوشمند و نصب آن بر روی شیشه خودرو می‌توانند به راحتی از حاشیه خیابان برای توقف خودرو استفاده کنند.

قاری قرآن افزود: این روش الکترونیکی بوده و خطای احتمالی نیروی انسانی را در بر ندارد و در ۱۳ خیابان اصفهان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با پارک خودرو در حاشیه خیابان، پارک بان از طریق موبایل اطلاعات خودرو ،صاحب خودرو و پارک بان را به ‌اپراتور مرکزی می‌فرستد و برحسب تعداد ساعت پارک از شارژ کارت اعتباری نصب شده بر جلوی خودرو کسر می‌شود.

قاری قرآن، مزیت‌های این طرح را جلوگیری از اتلاف وقت برای تهیه کارت پارک ،بی نیاز بودن از تهیه سکه برای پارکومترها، پرداخت هزینه پارکینگ برابر با زمان توقف ،ارائه خدمات به روش جدید بدون افزایش قیمت، جلوگیری ‌از جریمه، استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک در راستای ایجاد شهر الکترونیکی و تضمین آسایش مردم دانست.

وی گفت: با راه اندازی این طرح شهروندان می‌توانند کارت هوشمند را از دفاتر پستی تهیه کنند و با چسباندن آن بر روی شیشه جلوی ماشین از مزیت‌های این طرح بهره ببرند.