گروه استان‌ها: معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استاندار گلستان گفت: ‌اولین جلسه ستاد تهیه برنامه عملیاتی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی استان براساس ابلاغیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان تشکیل شد. سید محمد موسوی، در اولین جلسه ستاد تهیه برنامه عملیاتی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی استان افزود: این ستاد به مسوولیت معاون برنامه‌ریزی استاندار، دبیری رییس سازمان اقتصاد و دارایی، عضویت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و روسای دستگاه اجرایی ذی‌ربط در استان تشکیل شد تا نسبت به تهیه برنامه عملیاتی اجرای اصل ۴۴ در استان گلستان اقدام کنند.

به گفته وی این ستاد در چارچوب ابلاغی، پیشنهادهای دستگاه‌های استان را در زمینه کوچک‌سازی واگذاری به بخش‌های غیر دولتی، متناسب با توجیهات و نظرات کارشناسی مورد بررسی و جمع‌بندی قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ‌این برنامه به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری تهیه می‌شود. موسوی ابراز امیدواری کرد با اجرای این اصل قانون اساسی، شاهد شتاب مضاعف در روند توسعه اقتصادی کشور و استان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استاندار گلستان، اصل ۴۴ قانون اساسی را قلب تحول اقتصادی ایران دانست و گفت: با اجرای این اصل و تمرکز دولت در سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فعالیت‌های اقتصادی، زمینه توسعه فعالیت بخش‌های غیر دولتی، تعاونی و خصوصی در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.