گروه استان‌ها: مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: ‌حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی گواتر چابهار برای ذخیره‌سازی بچه میگو آماده‌ شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان، طباطبایی هدف از این کار را افزایش کمی و کیفی تولید میگو دانست و افزود: ذخیره‌سازی از هم اکنون آغاز شده و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در آبگیری استخرها و هنگام ذخیره‌سازی پست لارو، باید فاکتورهای مهمی از قبیل شوری، دما (بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد) شفافیت و عمق آب استخر (حداقل ۸۰ سانتیمتر) رعایت شود تا ذخیره‌سازی به نحو مطلوب صورت پذیرد.

وی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های سایت گواتر شامل: برق‌رسانی، لایروبی کانال‌های آبرسان و زهکش‌ها و استفاده از سیستم هواده در مزارع، ۵میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که با استفاده از این امکانات پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری میزان تولید میگو بین ۳۰ تا۴۰ درصد رشد داشته باشد که در این صورت به حدود ۵۰۰۰ تن خواهد رسید.

طباطبایی با اشاره به سایت ۱۵۰۰ هکتاری پرورش میگو رود یک که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در حال ساخت است، گفت: تا پایان سال‌جاری حدود ۴۰۰ هکتار از این سایت به بهر‌ه‌برداری می‌رسد و کل سایت در سال ۸۷ تکمیل می‌شود که برای بیش از ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.