کارخانه تولید شناورهای دریایی در گیلان ساخته می‌شود

رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بخش‌خصوصی کارخانه تولید شناورهای دریایی در گیلان ساخته می‌شود. براساس این گزارش، مهدی مفیدی، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که به منظور پیگیری اجرای مصوبات استانی هیات دولت، به استان گیلان سفر کرد، با اعلام خبر فوق با بیان اینکه استان گیلان از مزیت‌های بالایی در زمینه ساخت انواع شناورهای دریایی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد که پس از طی مراحل اولیه، با مشارکت بخش‌خصوصی، ساخت این مجتمع عظیم در گیلان آغاز شود.

مفیدی، ساخت این مجتمع را کار بزرگی برای تامین نیازهای استان و کشور دانست و گفت: امیدواریم که با توجه به مزیت‌های بالقوه استان گیلان به خصوص منطقه آزاد انزلی، گیلان به قطب تولیدکننده انواع شناورهای دریایی منطقه دریای خزر تبدیل شود.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این سفر از کارخانه جلوبندی لاهیجان نیز دیدار کرد. پورنصیری، عضو هیات مدیره شرکت جلوبندی لاهیجان، سال تاسیس این شرکت را ۱۳۶۲ عنوان کرد و گفت: این کارخانه با سرمایه ثبت شده ۳میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۰هزار متر مربع ساخته شد. وی همچنین افزود: این شرکت با دارا بودن هشت سالن سرپوشیده به مساحت ۲۰هزار متر مربع و ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات وبا ۳۰۰ نفر پرسنل ظرفیت تولید ۵/۲میلیون انواع قطعات خودروهای بنزینی و دیزلی را دارا است. پورنصیری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ نوع قطعه در این شرکت تولید می‌شود، خاطرشان کرد: با توجه به اینکه مصرف و به کارگیری قطعات تولیدی این شرکت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو در تمام مراحل ساخت، رعایت استانداردهای بین‌المللی هر یک از اجزا کنترل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰درصد از تولیدات این شرکت به شرکت‌های صنایع اتومبیل‌سازی طرف قرارداد مانند ایران خودرو، سایپا، سایپا دیزل، ساپکو و... تحویل و مابقی به نمایندگان شرکت در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برای مصرف عرضه می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت جلوبندی لاهیجان، پرداخت نکردن به موقع مطالبات این شرکت توسط ایران خودرو و از دست دادن بازارهای صادراتی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه همچنین حمایت نکردن دولت در خصوص رفع موانع پیش روی صادرات را از مهمترین مشکلات این شرکت دانست و خواستار حل آنها از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مسوولان وزارت صنایع شد.