کمیته استانی کارت هوشمند سوخت در یزد، با هدف هماهنگی و نظارت بر انجام فعالیت‌های مربوط به کارت هوشمند سوخت، به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد تشکیل شد. به گزارش «ایسنا»، مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد در این کمیته با اشاره به تجهیز ۷۶ جایگاه مشمول طرح کارت هوشمند سوخت در استان، اظهار کرد: از ۲۹۶ نازل تلمبه بنزین ۲۴۸ نازل به دستگاه pos مجهز شده است.

مهدی سالاری افزود: تاکنون ۱۰۳‌هزار کارت به مالکان خودروها تحویل داده شده و ۱۴‌هزار کارت به‌دلیل کامل نبودن آدرس پستی در اداره تجزیه و مبادلات پست شهید صدوقی یزد نگهداری می‌شود و مالکین مربوطه می‌توانند با دریافت کد ده رقمی پستی از مرکز پلیس +۱۰ یا تماس با تلفن ۸۸۶۷۵۱۵۰-۰۲۱ برای اخذ کارت هوشمند سوخت اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد با بیان اینکه کارت سوخت ۹۶‌هزار دستگاه موتورسیکلت نیز آماده تحویل است، گفت: افرادی که در اواخر سال ۸۵ و اوایل سال ۸۶ نسبت به تکمیل فرم سوخت اقدام کرده‌اند، می‌توانند با موتورسیکلت پلاک‌دار و در دست داشتن کارت و اسناد مالکیت موتور در شهرستان‌های استان به مدیریت راهنمایی و رانندگی و کلانتری‌ها و در شهر یزد بر اساس شماره آخر پلاک موتور خود به مراکز هفت‌گانه مراجعه کنند.

بنا بر اعلام استانداری یزد، سالاری افزود: موتورهایی که عدد آخر پلاک آنها ۱ یا ۲ است به راهنمایی و رانندگی یزد، همچنین عدد ۳ و ۴ به کلانتری‌های ۱۶، ۵ و ۶ و ۱۵ و موتورهایی که آخر پلاکشان ۷ و ۸ می‌باشد برای دریافت کارت سوخت باید به کلانتری ۱۴ مراجعه کنند.