مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق استان یزد گفت: سال گذشته ۵/۴میلیون تن سنگ آهن در این شرکت تولید شد. به گزارش «ایرنا»، اسرافیل احمدیه، افزود: از این مقدار ۶۰۰هزار تن کنسانتره آهن و بقیه سنگ آهن دانه بندی شده است که نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۱۰۴ و ۱۱درصد افزایش داشته است.

وی صادرات سنگ آهن در سال ۸۵ از طریق این شرکت را یک میلیون و ۵۰۰هزار تن دانست و گفت: این مقدار سنگ آهن به ارزش ۷۰میلیون دلار به کشورهای چین و پاکستان صادر شد که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۸درصد افزایش داشته است.

احمدیه گفت: فروش داخلی سنگ آهن و کنسانتره آهن در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۸۵۰هزار تن بود و درآمد حاصل از فروش این دو محصول ۶۰۰میلیارد ریال شد که نسبت به سال ۸۴ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۲ و ۴۸درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقدار استخراج و تولید سنگ آهن پارسال نسبت به سال ۸۴ به ترتیب ۱۱و ۲۰درصد افزایش داشته است اظهار کرد: این رکورد در طول ۳۶سال بهره‌برداری سنگ آهن در معدن سنگ آهن بافق بی‌سابقه بوده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، با بیان اینکه تولید کنسانتره سنگ آهن در سال‌جاری چهار برابر خواهد شد گفت: همچنین تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده نیز در سال‌جاری به چهار میلیون‌تن خواهد رسید که با احتساب کنسانتره، تولیدات این شرکت به حدود شش میلیون تن افزایش خواهد یافت.