هشتاد هزار گردشگر به بندر کیاشهر سفر کردند

رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: براساس آمار و مشاهدات ستاد تسهیلات نوروزی بندر کیاشهر، در ایام نوروز هشتاد هزار نفر مسافر و گردشگر از این شهر دیدن کردند. شهردار بندر کیاشهر با اعلام خبر فوق افزود: بندر کیاشهر در ایام تعطیلات نوروزی با برخورداری از جاذبه‌های متعدد گردشگری با استقبال بی‌نظیر گردشگران و مسافران مواجه شد.

اثنی‌عشری، پارک حفاظت شده بوجان، پارک جنگلی، پل چوبی، سایت گردشگری ساحلی و بازار هفتگی و بازار ماهی‌فروشان را از پربیننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر کیاشهر دانست و افزود: با توجه به اینکه بندر کیاشهر یکی از مهم‌ترین بازارها و مراکز عرضه ماهی سفید در استان است، حدود ۱۰درصد از گردشگران به منظور خرید ماهی به این شهر سفر کردند و میانگین مدت زمان اسکان مسافران در کیاشهر دو روز بوده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و قدمت بندر کیاشهر گفت: سابقه و قدمت بندر کیاشهر به قرن هفتم هجری قمری و به دوران حکومت خاندان سیدکیا در این نواحی بازمی‌گردد از این رو نام این شهر را بندر حسن کیاده نهادند که بعدها به بندر فرحناز و پس از انقلاب به بندر کیاشهر تغییر نام یافت و بقعه آقا سید ابوجعفر ابن الموسی کاظم که یکی از کانون‌های مهم گردشگری مذهبی گیلان است نیز در این شهر قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر نقاط گردشگری بندر کیاشهر می‌توان تالاب چند صد هکتاری متصل به دریا، نهالستان، اسکله صیادی و پیست موتورسواری را نام برد که هر ساله علاقه‌مندان بسیاری از سراسر گیلان به منظور اجرای حرکت‌های نمایشی و مسابقات رالی به این شهر سفر می‌کنند، همچنین محوطه شیلات با سابقه ۱۵۰سال که روزگاری اولین مرکز صیادی شمال کشور بود و قدمت آن به دوران اداره شیلات توسط روس‌ها برمی‌گردد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریستی کیاشهر است.