بیش از دو هزار هکتار به زمین های صنعتی گیلان افزوده شد

رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: با مصوبه هیات‌دولت در رشت، یک هزار و هشتصد هکتار به زمین های شهرک صنعتی رشت و یک هزار هکتار به زمین‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اضافه شد. رییس سازمان صنایع و معادن گیلان با اعلام خبر فوق افزود: این در حالی است که کل زمین های شهرک صنعتی رشت از زمان تاسیس تاکنون ۴۴۰هکتار بوده است و با توجه به اینکه رشد بخش صنعت در گیلان طی سال‌های گذشته، این شهرک را با مشکل کمبود زمین مواجه ساخته بود با این مصوبه، مشکل کمبود زمین برطرف شد.

ظهیری ادامه داد: همچنین کل زمین های شرکت شهرک‌های صنعتی استان حدود ۵۵۰هکتار بود که با این مصوبه هزار هکتار به این زمین ها افزوده شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در مواردی که نیاز است، با تشکیل کمیته‌ای ویژه با عضویت ارگان‌های جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، صنایع و معادن و ارگان‌های ذی‌ربط و با ریاست استاندار در مورد تغییر کاربری زمین های کشاورزی تصمیم‌گیری شود.

رییس سازمان صنایع و معادن گیلان در خصوص دیگر مصوبات هیات دولت در گیلان تصریح کرد: همچنین مصوب شد از محل ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده، طرح‌های نیمه‌تمام بخش صنعت سیمان، دو کارخانه سیمان سبز دیلمان و سیمان خزر نیز تکمیل شوند و به آنها اعتبار و تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود.

ظهیری همچنین اظهار کرد: براساس یکی دیگر از مصوبات هیات دولت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مکلف شد در سه طرح بزرگ صنعتی و معدنی که از سوی استان معرفی می‌شود سرمایه‌‌گذاری کند که به این منظور سه طرح صنعتی در حوزه تولید ادوات ماشین‌‌آلات کشاورزی، تولید انواع شیشه در گیلان و نیز یک پایگاه خودروسازی مورد کنارشی قرار بگیرد.

وی افزود: بدون شک با این حجم سرمایه‌گذاری و ساخت این واحدها که در ۲۴ سفر قبلی رییس‌جمهور به استان‌های کشور کم‌نظیر بوده است توسعه صنعتی استان شتاب بیشتری بگیرد.

خطیری افزود: تکمیل شهرک‌های صنعتی در دست اجرا و مجهز کردن این شهرک‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی از دیگر مصوبات سیاست دولت در این استان است.رییس سازمان صنایع و معادن استان همچنین با اشاره به افتتاح واحدها و طرح‌های صنعتی در سال‌جاری ابراز امیدواری کرد: که در دو سال آینده با جذب بسیاری از بیکاران و نیروهای تحصیل کرده و در حال تحصیل در این واحدها شاهد کاهش آمار نیروهای بیکار استان باشیم.