استاندار گیلان از ساخت ۳ کارخانه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۴۰درصدی دولت و ۶۰درصدی بخش‌خصوصی در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی عبداللهی در نشست با معاونان و شاغلان استانداری در محل سالن همایش غدیر با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته افزود: سالی که گذشت برای تمام دستگاه‌ها و مردم استان سرشار از موفقیت و تلاش بود. وی اظهار داشت: همچنین در سال ۸۵ به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی و ایجاد اشتغال، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند و بالا بردن مهارت ۳هزار و ۳۱۰میلیارد نیز از محل اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی کوچک زودبازده به افراد متقاضی و کارآفرین در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و غیره تسهیلات پرداخت شده است.

عبداللهی گفت: یکی از اهداف مهم در استان توسعه همه جانبه و فراهم کردن امکانات لازم برای آسایش و رفاه و تامین معیشت مردم است. وی استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی را از مهم‌ترین عوامل توسعه استان برشمرد و افزود: دولت با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در جامعه شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی ایجاد کرده که این امر می‌تواند نقش چشمگیری در جذب سرمایه بخش‌خصوصی و ایجاد اشتغال در استان داشته باشد.

عبداللهی تصریح کرد: دولت نیز برای توسعه استان مصوب کرد که سه کارخانه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۴۰درصدی دولت و ۶۰درصدی بخش‌خصوصی در استان ساخته شود.