استاندار بوشهر گفت: امسال ۱۲۰میلیارد ریال برای اجرایی کردن مصوبات سفر رییس‌جمهوری درزمینه توسعه شبکه برق و برقی کردن چاه‌های کشاورزی این استان هزینه می‌شود. علی افراشته، در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: ازاین مبلغ ۸۰‌میلیارد ریال برای توسعه شبکه‌های برق با رویکرد تقویت و تامین انرژی مناطق روستایی استان هزینه خواهد شد.

وی گفت: همچنین با هدف صرفه جویی در سوخت فسیلی و حفظ محیط‌زیست ۴۰‌میلیارد ریال برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی این‌استان اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: نیروگاه هزار مگاواتی برق عسلویه که پارسال عملیات اجرایی آن شروع شد از پیشرفت خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود اوائل تابستان ۱۵۰مگاوات برق از آن وارد مدار شود.

وی افزود: ساخت نیروگاه ۵۰۰مگاواتی برق بین شهرستان‌های دیلم و گناوه نیز که شرکت مبین علاقه‌مند به اجرای آن ‌است در صورت تعلل به سرمایه‌گذاران کشور مالزی واگذار خواهد شد.

افراشته توجه به تامین آب و فاضلاب را یکی دیگر از سیاست‌های سال جاری در این استان برشمرد و گفت: ادامه کار تکمیل فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم به جد در حال انجام است.

استاندار بوشهر گفت: خط آبرسانی نوار ساحلی بخش دلوار که براساس برنامه باید شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد با سه نوبته شدن طرح، سوم خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به‌اینکه سد رییسعلی دلواری در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود، یادآورشد: تکمیل مطالعات سد دشت پلنگ و چمشیر نیز از دیگر برنامه‌های امسال در زمینه استفاده از منابع‌آبی استان است.