تصادفات جاده‌ای در استان مازندران 35 درصد کاهش یافت

ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز در مازندران ۳۵درصد کاهش یافت. سردار توکلی، فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران با اعلام این خبر گفت: در بخش تصادفات درون شهری با کاهش ۳۶درصدی و در بخش تصادفات جاده‌ای با کاهش ۳۵درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۸۵ مواجه بوده‌ایم.

وی در بخش جرایم دیگر نیز از کاهش ۱۹درصدی خبر داد و افزود: سرقت از منازل با ۱۳درصد سرقت از مغازه‌ها ۵۹درصد، سرقت خودرو ۳۵درصد، سرقت داخل خودرو ۳۱درصد، کیف‌قاپی ۳۳درصد کاهش همراه بوده است. سردار توکلی تصریح کرد: حضور به موقع و اشراف پلیس کنترل مجرمان و لغو مرخصی زندانیان دارای شرارت و سابقه‌دار با هماهنگی دستگاه قضایی و احضار افراد سابقه‌دار به صورت هفتگی از جمله‌ برنامه‌هایی بوده که منجر به کاهش جرم در طول ایام تعطیلات نوروز شده است.

وی حضور پلیس یاران جوان در بین خانواده‌ها و اجتماع فعالیت همه گروه‌های امدادی اعم از هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، آتش‌نشانی، امداد خودرو، نصب چادر، فعال کردن گشت‌های خودرویی، موتوری، پیاده و ایست بازرسی، حضور مامورین با لباس مبدل و رعایت قوانین مقررات از سوی مسافرین را از مهم‌ترین عوامل کاهش‌دهنده تصادفات و تامین نظم و امنیت در این ایام اعلام کرد و افزود: با توجه به آمار تهیه شده شاهد بهبود نسبی امنیت در طول ایام تعطیلات نوروز سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ بوده‌ایم.