افزایش قیمت برخی مواد غذایی در اراک

اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: تخم‌مرغ با افزایش ۶۰درصدی قیمت در بازارهای شهر اراک، هر کیلو ۱۶۰۰تومان به فروش می‌رسد. براساس این گزارش نرخ برخی اقلام در استان مرکزی از آغاز سال ۱۳۸۶ تا صددرصد افزایش یافت، به طوری که مرغ با قیمت ۲۰۰۰تومان،‌ نان لواشی ۱۷تومان، نان سنگک ۵۵تومان، پرتقال تامسون بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰تومان و انواع سبزیجات هر کیلو ۸۰۰تومان و گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰تومان به دست مصرف‌کننده رسیده است.

علی یعقوبی، مدیرکل بازرگانی استان مرکزی درخصوص افزایش نرخ کالاها در استان مرکزی و شهر اراک گفت: عرضه میوه در مراکز فروش از ۱۵۰مرکز در شهرستان اراک به ۶مرکز کاهش یافته است که در این مراکز میوه با همان نرخ مصوب توزیع می‌شود.

وی مهم‌ترین عامل افزایش نرخ میوه در اراک را مشکل حمل‌ونقل میوه به استان و نبود سردخانه برای ذخیره‌سازی میوه عنوان کرد گفت: بحث فرهنگ مردم در عرضه کالا نیز از جمله مشکلات استان است و متاسفانه عده‌ای از فروشندگان میوه را به دست مردم نرساندند که شناسایی و جریمه شدند.یعقوبی درخصوص افزایش نرخ نان نیز گفت: قرار نبود افزایش نرخ در سال ۸۶ صورت گیرد، اما به دلیل افزایش دستمزد کارگران نانوایی‌ها این افزایش نرخ که قرار بود در بهمن ۸۵ انجام شود به سال ۸۶ رسید. وی تصریح کرد: افزایش نرخ نان هیچ‌گونه ارتباطی به بهای آرد ندارد. مدیرکل بازرگانی استان مرکزی همچنین درباره افزایش نرخ مرغ و تخم‌مرغ گفت: درخصوص عرضه تخم‌مرغ به نرخ مصوب ۹۵۰تومان متاسفانه بسیاری از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا تمکین نمی‌کنند و در ایام نوروز تخم‌مرغ به صورت قاچاق وارد بازار استان شد و افزایش قیمت مرغ نیز به دلیل نبود سیستم توزیع مناسب بود. یعقوبی افزایش تقاضا برای تهیه کالا را مهم‌ترین عامل افزایش نرخ بسیاری از کالاهای اساسی مردم عنوان کرد.