ساری-خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین همایش خیران مسکن ساز با حضور مسوولان استانی و خیران مسکن ساز در مجتمع فرهنگی و رفاهی بانک رفاه بابلسر در استان مازندران برگزار شد. حسن صفری، خیر مسکن ساز استانی به نمایندگی از خیران در این همایش، از استاندار مازندران درخواست کرد تا هماهنگی‌های لازم از سوی شهرداری‌ها برای اجازه صدور پروانه ساخت مسکن توسط خیران روانتر صورت پذیرد.

وی با بیان این که بعضی از مکان‌ها و زمین‌های هدیه شده دور از محدوده شهری است که از نظر آبرسانی، برق، گاز و ... دارای مشکل هستند اظهار امیدواری کرد که با حل این مشکلات از سوی مسوولان، در زمانی بسیار کوتاه محروم بی مسکن در مازندران نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳درصد از درآمدش را به امر مدرسه سازی، ۲درصد را به حوزه علمیه، یک‌درصد را به بهزیستی و ۳درصد را به ساخت مسکن برای اسکان محرومان اختصاص داده است، گفت: در فاز اول ۳۰مسکن به نیت ۳۰جز قرآن و در فاز دوم ۱۱۴مسکن به نیت ۱۱۴سوره قرآن ساخته شده و به محرومان هدیه می‌شود.

ابوطالب شفقت، استاندار مازندران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت مسکن به خصوص برای نیازمندان گفت: با توجه به اینکه ۵۶هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در تهیه پوشاک، خوراک، هزینه درمانی با مشکل روبه‌رو هستند و از عمده پرداخت‌ هزینه مسکن نیز به‌سختی بر می‌آیند، وظیفه بنیاد مسکن و خیران مسکن ساز استان و شهرستان‌ها سنگین‌‌تر خواهد شد.

وی از افتتاح حساب مشترک بانک‌های استان برای مسکن سازی محرومان خبر داد و افزود: حضور پر شور خیران استان در امر مدرسه سازی، استان را دارای رتبه برتر کرده و امیدواریم در امر ساخت مسکن برای محرومان نیز با استقبال روبه‌رو شویم و بتوانیم نیاز نیازمندان به مسکن را برآورده کنیم.

موسی نیکزاد، مسوول شورای روستایی نمونه کشوری نیز با اهدا ۲۰هزار متر مربع زمین در ازباران بابلسر در امر خیر مسکن سازی شرکت کرد که در فاز اول ۲۰۰واحد و در فاز دوم نیز ۲۰۰واحد مسکونی دیگر در این زمین ساخته خواهد شد.