استاندار همدان گفت: یک‌هزار و ۴۸میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی سال ۸۶ در این استان اختصاص یافته است. بهروز مرادی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی ۶/۱۲درصد از اعتبارات عمرانی استان برای ساماندهی زمین‌های کشاورزی، افزایش تولید محصولات باغی، گلخانه‌ها، محصولات دام و طیور، زراعی، خدمات ترویجی و آبزیان پرورشی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن همدان نیز پنج درصد از بودجه عمرانی سال آینده باید برای ایجاد زیر ساخت‌ها در این بخش اختصاص یابد.

وی بیان کرد: ۱۲۵میلیارد ریال اعتبار در سال آینده برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اختصاص می‌یابد که در سال‌جاری ۲۵میلیارد ریال اعتبار برای شهرک‌ها هزینه شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح هادی در روستاها سالانه ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در روستاهای استان اختصاص می‌یابد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز گفت: در توزیع اعتبارات عمرانی ایجاد تعادل بین بخش‌ها ضروری است. سید حسن موسوی افزود: در طول سال علاوه بر اعتبارات عمرانی از سایر بخش‌ها نیز اعتباراتی برای استان منظور می‌شود که با توجه به نیاز دستگاه‌ها بین آنان توزیع می‌شود.

حسن خیریانپور، فرماندار ملایر نیز گفت: ۶/۱۶درصد از اعتبار عمرانی استان برای این شهرستان اختصاص یافته است.