بیمارستان جدید شهر سمیرم استان اصفهان، توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گشایش بیمارستان «سیدالشهدا» (ع) سمیرم گفت: با راه‌اندازی این بیمارستان زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات درمانی فراهم شده است.

وی با اشاره به طولانی‌شدن زمان ساخت و راه‌اندازی این بیمارستان افزود: با حضور نیروی متخصص ماندگار، کیفیت خدمات درمانی در سمیرم بهبود خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در ۱۸ماه گذشته تعداد پزشکان متخصص در سمیرم از پنج نفر به ۱۸نفر افزایش یافته و امید است با ادامه این روند، نیروی متخصص به اندازه کافی در این شهرستان تامین شود.

لنکرانی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت خدماتی بهداشتی و درمانی گفت: دسترسی به این خدمات نیز بسیار مهم است و یکی از مشکلات ما در کشور دسترسی نداشتن به موقع به خدمات درمانی است.

وزیر بهداشت در پاسخ به تقاضای مردم سیمرم برای حفظ بیمارستان قبلی این شهرستان گفت: اگر بخواهیم وضعیت دسترسی مردم به خدمات درمانی بهتر باشد باید فضای درمانی قبلی حفظ شود.

بیمارستان ۹۰تختخوابی سمیرم که ۳۲میلیارد ریال صرف ساخت و تجهیز آن شده ، دارای بخش مراقبت‌های ویژه است و قرار است بخش دیالیز آن نیز دایر شود.