‌یک‌میلیون هکتار از زمین‌های ملی سند‌دار شده است

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: بیش از یک‌میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی و ملی فاقد سند در سطح استان سند‌دار شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، مهرزاد خرد در جمع خبرنگاران برنامه‌های این اداره را در عرصه منابع طبیعی به دو بخش عملیات بیولوژیک و عملیات سازه‌ تقسیم کرد و افزود: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار کشاورزی‌ محسوب می‌شود.

وی عملیات بیولوژیکی را شامل درختکاری، بذرکاری، نهال‌کاری، غنی‌سازی جنگل و توسعه و کاشت گیاهان دارویی و همچنین‌ طرح گزکاری در سطح یک‌هزار هکتار از زمین‌های جنوب استان فارس بیان کرد.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته با بیان این‌که استان فارس در توسعه تولید گیاهان دارویی در کشور مقام نخست را داراست حجم زیر کشت این محصولات را ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

خرد تنوع گیاهان دارویی در این استان را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: گونه‌های شناخته شده و شاخص گیاهان دارویی در فارس شامل آنغوزه، وشا، باریجه، زیره‌سیاه و نیز گل نرگس است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس‌ عملیات سازه‌ای این اداره کل را شامل ‌ایجاد و توسعه بندهای خاکی، حوضچه‌های تغذیه مصنوعی، بندهای سنگی ملاطی و رسوب‌گیر دانست و گفت: ‌این طرح‌ها در قالب ۱۲۷ طرح با هدف مهاروان آب‌ها و جلوگیری از هرز روی آب‌های سطحی پیگیری و اجرا می‌شود که تا‌کنون منجر به کنترل و مهار ۵۷‌میلیون و ۹۵۲هزار و ۵۰۰ هکتار از هرز آب‌ها در استان شده است.