ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون ۲۴هزار تن مرکبات در سردخانه‌های استان ذخیره شده که خرید آن ادامه دارد و به ۳۰هزار تن خواهد رسید. منیری، مدیر کل شرکت غله استان مازندران با اعلام مطلب فوق در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: مرکبات ذخیره شده استان برای تنظیم بازار در کشور به تمام استان‌ها صادر می‌شود ۵۰۰ تا یک‌هزار تن از آن نیز در استان توزیع خواهد شد.

قنبردهی، رییس سازمان بازرگانی استان نیز از واردات یک‌هزار تن سیب به استان برای تنظیم بازار روزهای پایانی سال خبر داد و افزود: از ۱۹ کالای ابلاغ شده از سوی وزارت بازرگانی به استان تاکنون ۱۲ کالا در کمیسیون نرخ‌گذاری، تعیین نرخ شده‌اند و در کمیسیون نظارت استان به تصویب رسیده‌اند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا از ۱۰ تا ۲۵ اسفند در استان خبر دارد افزود: دولت برای ساماندهی عرضه و تقاضا در ۱۰ روز پایانی سال تلاش جدی دارد.

خادم، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از ذخیره‌سازی ۶۰۰ تن گوشت مرغ در سردخانه‌های استان برای توزیع در ایام عید خبرداد و افزود: در ۱۱ ماه گذشته ۱۰۲هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

وی در زمینه ذخیره‌سازی گوشت قرمز گفت: تاکنون ۲۴۲ تن گوشت قرمز ذخیره شده است وی میزان تولید گوشت قرمز را در استان هر ماه ۴هزار و ۲۰۰ تن اعلام و سهمیه وارداتی این گوشت را به استان ۶۰۰ تن بیان کرد.

خادم تصریح کرد: روزانه در استان ۱۷۰۰ تن شیر تولید می‌شود که ۱۴۰۰ تن آن جذب کارخانه‌ها شده و ۳۰۰ تن نیز روزانه مصرف می‌شود و ۱۶۸هزار بسته شیر یارانه نیز در استان توزیع می‌شود.