پل چوبی بندر کیاشهر ساخته شد

رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: در پی تخریب پل چوبی بندر کیاشهر که یکی از ظرفیت‌ها و نمادهای گردشگری بندر کیاشهر است پل جدید توسط شهرداری ساخته شد. شهردار بندر کیاشهر با اعلام مطلب فوق به موقعیت جغرافیایی و طبیعی بندر کیاشهر اشاره کرد و افزود: بندر کیاشهر یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان است.

همجواری دریا، تالاب، جنگل، منطقه حفاظت شده بوجاق، سبب خلق چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در این شهر شده است.

اثنی عشری گفت: این شهر با برخورداری از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های گردشگری بسیار و بکر یکی از کانون‌های مهم جلب اکوتوریسم منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: از جمله این چشم‌اندازها تالاب ۲۰۰ هکتاری بندر کیاشهر است که بین شهر و ساحل قرار گرفته و به وسیله یک پل چوبی به طول تقریبی ۷۰۰ متر و به عرض ۶۰/۲ سانتیمتر به هم متصل می‌شود.

وی اظهار کرد: گذر از پل چوبی در محدوده تالاب بندر کیاشهر تصوری متفاوت از زندگی روزمره را به گردشگران القا می‌کند به طوری که انسان در آن خود را متعلق به محیط پیرامونش می‌داند.بنابراین هر ساله علاقه‌مندان و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای دیدار از این پل و دیگر جذابیت‌های گردشگری بندر کیاشهر به این شهر سفر می‌کنند.شهردار بندر کیاشهر خاطر نشان کرد: با توجه به فرسوده شدن و تخریب این پل در سال‌های گذشته شهرداری با جلوگیری از به کارگیری مصالح سنگین مثل سیمان و فلز و استفاده کامل از چوب و دیگر سازه‌های همخوان با طبیعت برای جلوگیری از بهم‌خوردن سیمای اکوتوریسم منطقه اقدام به ساخت مجدد پل چوبی کرد و تاکنون بیش از ۹۰۰میلیون ریال برای ساخت مجدد و نگهداری از این پل هزینه کرده است.شهردار بندر کیاشهر سپس با بیان دیدگاه مدیریت شهری این شهر در حوزه گردشگری اعلام کرد: تهیه طرح‌های گردشگری و ساماندهی اطراف محدوده تالاب و پل چوبی برای رفاه حال گردشگران و ایجاد فضایی دل‌انگیزتر و نیز فراهم کردن امکان قایق‌سواری که یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران و طبیعت گردان به شمار می‌آید از جمله اقدامات شهرداری برای جلب گردشگر است.

همچنین تامین روشنایی مناسب در طول مسیر پل چوبی و ساحل دریای بندر کیاشهر و فراهم کردن امکانات رفاهی و سرگرمی برای گردشگران و کودکان نیز در استقبال گردشگران از این منطقه تاثیر بسزایی دارد.