طرح مسیر راه‌آهن تربت حیدریه، رشتخوار، خواف، با نام «راه‌آهن تمدن شرق» افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد محمدی زاده استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه طرح مسیر راه‌آهن تربت حیدریه، رشتخوار، خواف در خراسان رضوی گفت: ساخت این خط آهن باعث توسعه در منابع اقتصادی و رابطه تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در چند سال اخیر در این منطقه انجام شده که تحول عمیقی را در اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی منطقه ایجاد می‌کند. محمدی‌زاده تصریح کرد: با رسیدن این راه‌آهن به افغانستان که فاقد مسیر ریلی است می‌توان به شکل‌گیری فرهنگ استفاده از راه‌آهن امیدوار بود و رونق اقتصادی هر دو کشور را مشاهده کرد.

رضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار در مجلس نیز در این مراسم گفت: اتصال مسیر ریلی به افغانستان و از سوی دیگر اتصال به کشورهای آسیای میانه می‌تواند مبادلات تجاری کشورهای منطقه را افزایش دهد. سجادیان بخش توسعه راه‌های روستایی منطقه را هم دارای پیشرفت خوبی دانست و افزود: اما هنوز بخشی از این محورها باقی مانده که برای انجام آن ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.