۱۱ طرح تعاونی بزرگ در استان اردبیل با حضور معاون طرح و برنامه وزارت تعاون و جمعی از مسوولان استانی به طور همزمان به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا»، با بهره‌برداری از این طرح‌های تعاونی ۵۲۴ نفر از افراد جویای کار در استان مشغول به کار شدند. برای اجرای این طرح‌ها که در زمینه مسکن، تولید مواد غذایی، صنعتی کشاورزی و صنایع دستی راه اندازی شده در مجموع ۵۸میلیارد و ۱۹۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: بخش مهمی از تکلیف حل معضل بیکاری و نیز توزیع سهام عدالت بر دوش بخش تعاون گذاشته شده و همه بخش‌های دولت باید برای عملیاتی کردن این بار سنگین به متولی این بخش کمک کنند. علی نیکزاد افزود: ۳۰درصد تعهدات اشتغال بر عهده بخش تعاون است ولی محقق کردن آن نیازمند عزم ملی و همکاری همه جانبه تمامی بخش‌های اقتصادی کشور است.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون نیز در این مراسم گفت: بخش تعاون هم‌اکنون ۵/۵درصد از اقتصاد کشور را در اختیار دارد که متناسب با اهداف تعیین شده برای این بخش نیست. سیدمحمود رشیدی فرد افزود: سیاست دولت نهم توسعه همزمان در همه جای کشور بر مبنای عدالت است و تحقق این سیاست بدون همراهی بخش تعاون میسر نیست.

وی بیان کرد: برای محقق کردن این هدف تشکیل شرکت‌های تعاونی عمران و توسعه منطقه‌ای در دستور کار وزارت تعاون قرار گرفته و به این منظور سال آینده در ۱۰هزار روستای کشور شرکت‌های تعاونی توسعه منطقه‌ای تشکیل خواهد شد.

معاون وزیر تعاون همچنین برای حمایت مالی و پشتیبانی از طرح‌های تعاونی خواستار ایجاد بانک تعاون و استفاده از ظرفیت خالی شهرک‌های صنعتی کشور به منظور راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی صنعتی و ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی بخش تعاون شد.