مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز شهرهای بوشهر و برازجان منشعب ازخط ۵۶اینچ سراسری به قطر ۲۰اینچ به سمت بوشهر و ۱۲اینچ به سمت برازجان با اعتبار ۱۴۷میلیارد ریال در دست اجرا است. محمداسماعیل ایرانی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: مدت زمان اجرای این طرح که‌از مصوبات ششمین سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر است ۱۴ماه است.

وی اظهارکرد: شبکه‌گذاری داخلی گازرسانی به شهرهای بوشهر و برازجان در بهمن ماه پارسال آغازشد و در زمان حاضر فاز نخست شبکه‌گذاری داخلی شهر برازجان به طول ۲۰کیلومتر انجام شده است.

ایرانی گفت: فاز نخست عملیات شبکه‌گذاری داخلی شهر بوشهر به‌طول ۳۵کیلومتر نیز در محلات باغ زهرا، بیسیم، باهنر و مدرس، ۳۰۰و ۴۰ دستگاه فرهنگیان در دست اجرا است و تاکنون ۲۵کیلومتر آن به اتمام رسیداست.

وی گفت: برای گاز‌رسانی به شهر بوشهر باید ۴۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی انجام شود که براساس برنامه تا پایان سال آینده انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گازاستان بوشهر گفت: شبکه‌گذاری داخلی شهرهای خورموج و اهرم مراکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان هر کدام به‌طول ۲۰کیلومتر آغاز شده است و براساس برآوردهای انجام شده با اجرای لوله‌کشی گاز در استان بوشهر صرفه‌جویی عظیمی در مصرف نفت سفید خواهد شد.

ایرانی گفت: مدت زمان گازرسانی به شهرهای استان بوشهر پنج سال مصوب شده است اما با توجه به تزریق منابع و برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود این مدت به سه سال تقلیل یابد.