اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: شش طرح به منظور جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت تا پایان سال ۱۳۸۹ در مناطق نفت خیز عملی خواهد شد. سیف‌ا.. جشن ساز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اعلام این خبر و با بیان اینکه این طرح‌ها با هدف جمع‌آوری فشار افزایش و تزریق روزانه ۱۰میلیون فوت مکعب گاز انجام می‌شوند، اعتبار اجرایی آنها را ۲هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

جشن ساز افزود: طرح‌های یاد شده در حوزه مدیریت مهندسی و ساختمانی شرکت اجرا می‌شوند و شامل طرح جمع‌آوری و تزریق گاز نرگسی جمع‌آوری و تزریق گاز قلعه نار، بهینه‌سازی فرآورش میدان نفتی هفتگل، بهینه‌سازی و نوسازی سامانه فرآورش نفت و گاز سپند و ساخت ایستگاه تزریق گازهای همراه و بنگستان لب سفید است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و تزریق گاز نرگسی با هدف جمع‌آوری و فشار افزایی گازهای همراه واحد بهره‌برداری نرگسی به میزان ۱۹میلیون فوت مکعب در روز برای تزریق در مخزن نرگسی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در منطقه برازجان در استان بوشهر یادآور شد: عملیات اجرایی طرح از نیمه نخست سال گذشته، آغاز شده و هم اکنون با ۱۰/۵۳درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بهینه‌سازی و نوسازی سامانه فرآورش نفت و گاز سفید را شامل بهینه‌سازی سامانه فرآورش ۲۰هزار بشکه در روز نفت این میدان عنوان کرد و افزود: این طرح از دی‌ماه سال‌جاری اجرایی شده است.