سرپرست سازمان بازرگانی استان لرستان با بیان این که تا پایان سال جاری ۶۰درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور در بخش بازرگانی استان محقق می‌شود، گفت: در این سفر چهار طرح از طریق سازمان بازرگانی استان ارائه شد و به تصویب هیات دولت رسید. حجت بیرانوند در گفت‌وگو با «ایسنا»، راه‌اندازی مجتمع فرش دستباف استان را یکی از طرح‌های مصوب این سفر عنوان کرد و افزود: طرح و مکان اجرای این مجتمع تهیه و به وزارت بازرگانی و مرکز ملی فرش ایران ارائه شده ‌است. وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، اظهار کرد: پنج‌میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت بازرگانی به این طرح اختصاص یافته که در مرحله نهایی شدن است و به محض تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی نمایشگاه بین‌المللی و دائمی استان را یکی دیگر از مصوبات سفر رییس‌جمهور برشمرد و گفت: از محل منابع استانی پنج‌میلیارد ریال برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی استان اختصاص یافته که این مبلغ در معاونت استانداری استان مصوب شده‌است.

وی ایجاد سردخانه ۲۰هزار تنی را یکی دیگر از مصوبات برشمرد و گفت: ساخت سیلو و کارخانه‌های آرد در حد فاصل نورآباد و سلسله و توسعه سیلوی ۵۰هزار تنی خرم‌آباد به ۱۰۰هزار تن، از مصوبات سفر هیات دولت به استان است که مجوز آن از دستگاه ذی‌ربط اخذ شده‌است.