تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی منطقه آزاد کیش و اقلیم کردستان عراق به امضا رسید. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این تفاهمنامه که به امضای مهدی چمن‌زاد، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و عبدا... سعید معروف، مشاور رییس جمهور عراق در امور بازرگانی رسید، دو طرف بر توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی، گردشگری، آموزش عالی و ورزشی بین کیش و اقلیم کردستان عراق تاکید کردند.

مشاور رییس جمهوری عراق در امور بازرگانی با اشاره به اینکه جزیره کیش دارای قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی در منطقه خلیج فارس است خواستار ترانزیت کالا از طریق جزیره کیش و بنادر جنوبی ایران به اقلیم کردستان عراق شد.

به گفته وی در این تفاهمنامه دو طرف بر ایجاد خط هوایی بین کیش و کردستان عراق، سرمایه‌گذاری تجار بخش‌خصوصی کردستان در کیش، تاسیس دفتر بازرگانی اقلیم کردستان در کیش و بازدید گردشگران کردستان از جزیره کیش تاکید کردند. مهدی چمن‌زاد، نیز امضای این تفاهمنامه را به فال نیک گرفت و افزود: با امضای این تفاهمنامه سرمایه‌گذاران فعال کردستان عراق می‌توانند در جزیره کیش به فعالیت اقتصادی بپردازند.