گروه استان‌ها - بیش از ۱۶۱هزار کارنامه شناسایی سوابق بیمه‌ای در استان آذربایجان شرقی صادر شد و بیش از ۱۱۸هزار کارنامه سوابق بیمه‌ای نیز به بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی این استان ابلاغ شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی، نادر فضل‌زاده، مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی ضمن بیان خبر فوق افزود: استان آذربایجان شرقی از پیشگامان طرح ساماندهی سوابق طرح بوده و کارکنان استان توانسته‌اند امور پیش‌بینی شده در دستور‌العمل‌های طرح ساماندهی را به مرحله عمل برسانند. تاکنون ۸۰درصد سوابق بیمه‌ای ناشناس نیز در این استان شناسایی شده است.

فضل زاده میزان مبالغ هزینه شده در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی به بیمه شدگان تحت پوشش این استان را بیش از ۱۰۶میلیارد و ۲۷۹میلیون تومان تا آبان ماه سال جاری بیان کرد و یادآور شد: این استان در سال گذشته ۸۴میلیارد و ۴۳۳میلیون تومان برای این تعهدات هزینه کرده بود.وی تعداد بیمه شدگان اصلی استان آذربایجان شرقی را ۴۲۲هزار و ۷۹۷ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد با محاسبه افراد تحت تکفل آنها یک میلیون و ۴۴۴هزار و ۳۰۹ نفر می‌شوند.همچنین تعداد ۵۶هزار و ۶۹۳ نفر مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی این استان هستند که از این تعداد ۳۰هزار و ۴۷۲ نفر بازنشسته، ۲۰هزار و ۹۸۷ نفر بازمانده و ۵هزار و ۲۳۴ نفر از کار افتاده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: نرخ رشد مستمری بگیران استان آذربایجان شرقی با توجه به تصویب قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور و ماده ۱۰ نوسازی صنایع افزایش یافته و از طرفی موجب کاهش تعداد بیمه پردازان شده است.