تبریز - خبرنگار دنیای اقتصاد: ۱۳ طرح خدماتی و تولیدی شرکت کود آلی شهرداری تبریز با حضور مقامات استانی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز به بهره‌برداری رسید. یونس فاتح، مدیرعامل شرکت کود آلی شهرداری تبریز، با اعلام خبر فوق افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای ۷۹ نفر به طور مستقیم و ۱۰۹ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی درباره پیشرفت‌ طرح‌های یاد شده گفت: طرح‌های توسعه تولید ورمی کمپوست در واحد سطح، تولید ورم‌تی، تولید کود آلی غنی شده، تهیه، تولید و توزیع نهاده‌های فضای سبز، بازیافت خودروهای فرسوده، فعال سازی آزمایشگاه شرکت برای خدمات دهی به سیستم شهرداری و کشاورزی طرح خاک نباتی، بازارچه مجازی شرکت و عمل‌آوری کود دامی ۱۰۰درصد پیشرفت داشته‌اند.

همچنین برای طرح جمع‌آوری و بازیافت ۵۰درصد، دریافت گزارش مطالعات طرح جامع پسماند شهری ۶۰درصد و واگذاری بخش خدمات باسکول شرکت به بخش خصوصی ۹۰درصد پیشرفت گزارش شده است.

فاتح تصریح کرد: همچنین با استمرار تحولات اخیر در این شرکت و تامین اعتبارات دولتی در سال ۱۳۸۶ روزانه ۱۲۰۰ تن پسماند (طلای کثیف) تبدیل به کود آلی شده که علاوه بر جنبه‌های مثبت اقتصادی، در بهداشت و سلامت مردم هم موثر است.