همزمان با سالروز سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی «لردگان» در چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران آغاز شد. به گزارش «ایرنا»، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: در مجتمع پتروشیمی لردگان ۴۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

غلامحسین نجابت در مراسم آغاز عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی لردگان افزود: این مجتمع پس از بهره‌برداری سالانه یک هزار و ۷۵تن اوره و ۷۵هزار آمونیاک تولید خواهد کرد.

وی افزود: خوراک این مجتمع سالانه ۶۷۰میلیون مترمکعب گاز طبیعی خواهد بود، که از طریق خطوط انتقال گاز این میزان خوراک و مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع تامین می‌شود.

به گفته وی، با اجرای طرح جامع پتروشیمی در لردگان صنایع پایین دست پتروشیمی‌در لردگان راه‌اندازی می‌شود و تمامی زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری صنایع پایین دست در این منطقه فراهم شده است. وی گفت: مردم برای خرید سهام این مجتمع پتروشیمی باید اقدام کنند و بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل فروش اوراق مشارکت به مردم ، تامین خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز از تخصیص ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت این مجتمع خبر داد و گفت: میزان اشتغال مجتمع پتروشیمی لردگان ۵۳۰ نفر است.

رجبعلی صادقی افزود: تمام متخصصان لردگانی که در منطقه صنعتی عسلویه کار می‌کنند، با اجرای مجتمع پتروشیمی لردگان به این منطقه بازخواهند گشت. براساس این ‌گزارش، همزمان با سفر مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی شهر بروجن نیز با ۲۷۵میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و تولید ۳۰۰هزار تن پلی‌اتیلن سنگین آغاز شد.