گروه استان‌ها: کاهش حق بیمه کارفرمایان اگر به ورشکستگی صندوق‌ها منجر شود یا کاهش و نقصان منابع آنها را باعث شود، پسندیده نیست. حق بیمه‌ها باید به شکلی از کارگر و کارفرما دریافت شود که صندوق‌ها در تامین آتیه کارگران با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش اداره کل روابط عموی و امور بین‌المللی سازمان تامین اجتماعی، حسن مرادی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مطلب فوق، افزود: هر نوع تغییری در حق بیمه کارفرمایان باید با در نظر گرفتن آتیه کارگران همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته صندوق سازمان تامین اجتماعی و حتی صندوق بازنشستگی کارکنان دولت، خالی شده است، این در واقع یک فاجعه است.

وی تصویب برخی قوانین مانند، بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور و وارد کردن فشار مضاعف بر دوش سازمان تامین اجتماعی را دلیل شناخت ناقص مسوولان از کارکرد صندوق‌های بازنشستگی دانست و افزود: در سال گذشته رقم مناسبی از سوی مجلس برای پرداخت دیون دولت به صندوق‌ها اختصاص یافت. امیدوارم در سال‌های آینده نیز مجلس این روند را ادامه دهد. پرداخت یک باره این بدهی‌ها به سبب تلنبار شدن آن برای دولت مقدور نیست. باید بتوانیم از منابع دیگری این کسری را جبران کنیم و دولت می‌تواند با واگذاری سهام کارخانه‌ها به صندوق‌ها این مشکل را تا حدی برطرف کند.