کارخانه بستنی سازی در انزلی افتتاح شد

رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: در سفر هیات دولت به گیلان و در دیدار وزیر صنایع و معادن از شهرک صنعتی ایران مجهزترین کارخانه بستنی سازی کشور در انزلی افتتاح شد. امیر شیخ لارآبادی، مدیر عامل کارخانه سابیند سرد خزر در این مراسم ضمن تشریح وضعیت کارخانه گفت: این واحد که با نام تجاری بودی‌بال محصولاتش را به بازار عرضه خواهد کرد در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۰هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰میلیارد ریال و با ظرفیت تولید ۲۵هزار تن در سال در شهرک صنعتی انزلی ساخته شد.

لارآبادی تصریح کرد: برای ساخت این واحد صنعتی ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی از بانک‌های عامل دریافت شد.وی سپس با اشاره به اشتغالزایی ۵۰۰ نفری این کارخانه در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد آن گفت: کارخانه‌های مشابه موجود در کشور به صورت تکه تکه ساخته و به کارخانه اصلی اضافه شدند اما این مجموعه از ابتدا به صورت کلی و به شکل موجود طراحی و ساخته شد.

لارآبادی همچنین به مشکلات و موانع موجود اشاره کرد و افزود: در حالی که هنوز کارخانه ما به بهره‌برداری نرسیده و محصولات وارد بازار نشده سررسید پرداخت اولین قسط وام ارزی فرا رسید و متاسفانه مدیران بانک به مشکلات موجود توجه نمی‌کنند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلات تفاوت نرخ ارز از زمان دریافت وام تا به امروز است که ۲۰درصد رشد را نشان می‌دهد که این مساله تمام محاسبات ما را دگرگون کرده است.