مدیر ستاد شرکت پرداخت الکترونیک سامان وابسته به بانک سامان گفت: تا پایان امسال، برای اولین‌بار در کشور بازارهای کویتی‌ها، ملت و الغدیر قم به سامانه پایانه‌های فروش مجهز می‌شوند. وحید صیامی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تمامی واحدهای تجاری بازارها بدون نیاز به خط تلفن از طریق شبکه داخلی به سامانه مرکزی بانک سامان متصل می‌شوند و مشتریان با استفاده از کارت‌های اعتباری عضو شتاب می‌توانند به راحتی از این اماکن خرید کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات الکترونیک در حوزه فروشگاه‌ها از چهار سال قبل توسط این بانک شروع شده است، گفت: بر‌اساس سیاست‌های بانک مرکزی و جلوگیری از حمل پول نقد این سامانه در سراسر کشور از طریق این بانک گسترش می‌یابد.

صیامی اظهار کرد: این بانک برای ارائه سایر خدمات الکترونیکی مانند ایجاد دستگاه‌های خودپرداز و باجه‌های بانک بر‌اساس نیازهای استان قم آمادگی دارد تا از سفرهای درون شهری و حجم مراجعات به بانک‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه بانک سامان در تمامی خدمات دولت الکترونیک حضور فعال دارد، گفت: در‌حال‌حاضر فناوری کارت‌هوشمند فقط در اختیار این بانک است و به زودی به هر شهروند قمی ارائه می‌شود تا بتوانند تمام خدمات الکترونیکی را از طریق این کارت انجام دهند.

مدیر شعبه قم بانک سامان نیز با بیان اینکه بیشترین تعداد کارت‌های اعتباری شهروندان استان قم متعلق به این بانک است، تعداد دارندگان کارت اعتباری بانک سامان را در این استان یک‌صدهزار فقره اعلام کرد.

سیدمحمد مهدی روحانی با بیان اینکه در‌حال‌حاضر از طریق کارت اعتباری و شبکه اینترنتی این بانک، قبض برق در استان قم قابل پرداخت است، گفت: در سال آینده قبض مخابرات و در صورت فراهم شدن امکانات لازم، قبوض سایر ادارات از طریق اینترنت و کارت‌های اعتباری بانک سامان قابل پرداخت خواهد بود.