مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۲۱۴ تلمبه جایگاه عرضه سوخت استان به دستگاه‌های کارت‌خوان تجهیز شده‌است، گفت: تنها ۳۰ تلمبه بدون دستگاه کارت‌خوان در استان باقی مانده‌ است. محمد کاظم دهقان، در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: آنچه در حیطه مسوولیت شرکت پخش است، ۹۱درصد پیشرفت کاری داشته‌است و ۹درصد باقیمانده هم به دلیل برخی مشکلات همچون خرابی و کوچک بودن تلمبه‌هاست که به‌زودی با اقدامات انجام شده، مرتفع خواهد شد.

معاون راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان یزد نیز گفت: بیش از ۱۱۸هزار موتورسیکلت سوار در استان فرم کارت سوخت را تکمیل کرده‌اند.

‌محمد طاهری افزود: موتورسیکلت سوارانی که موفق به تکمیل فرم کارت ملی سوخت نشده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی وسیله نقلیه، کارت ملی و شناسنامه مالک به راهنمایی و رانندگی مراجعه و فرم را تکمیل کنند.

وی افزود: همچنین مالکان خودروهایی که هنوز موفق به تکمیل فرم کارت سوخت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.epolice.ir و همچنین با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از چهار دفتر پلیس ۱۰+ مراجعه و فرم را پر کنند.

سرپرست اداره تجزیه و مبادلات مرکز شهید صدوقی پست استان یزد نیز گفت: اداره پست که عهده‌دار توزیع این کارت‌های الکترونیکی در استان است، تا کنون بیش از ۵۰هزار کارت هوشمند از مجری طرح دریافت کرده ‌است.