۷۵ درصد از آب‌های حاصل از بارندگی و جاری به دلیل هدایت نکردن برای استفاده مطلوب در استان کرمان به هدر می‌رود که این مساله استان را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند. سید احمد علوی، مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان در مورد استفاده نکردن مطلوب از آب‌های جاری و آب‌های حاصل از بارندگی گفت: این استان با مشکلات عدیده‌ای از جمله هدر روی ۷۵درصدی آب مواجه است که این مساله می‌تواند با استفاده از روش‌های آبیاری نوین در بخش انتقال و مزرعه تا حدودی کاسته شود.

به گفته وی ۹۰درصد از باقیمانده آب‌های حاصل از بارندگی و جاری در بخش کشاورزی و ۱۰درصد آن در بخش شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علوی در مورد وضع آب‌بهای کشاورزی افزود: در دوران خشکسالی ابتدا حق آبداران را تامین کرده و اگر میزانی از این آب باقی مانده به سایرین تعلق می‌گیرند.

وی تصریح کرد: آب‌بهای کشاورزی به دلیل بخشنامه مجلس تغییر نکرده، همچنین از گرفتن حق‌الناظر هم جلوگیری به عمل می‌آوریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان درخصوص خشک‌ شدن منابع زیرزمینی این استان اظهار کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز عامل اصلی این طرح نبوده بلکه تاثیرات خشکسالی پیاپی منجر به این خشکی چاه‌ها شده است.

وی افزود: بنابر مصوبه مجلس موظف هستیم که چاه‌های غیر مجاز کشاورزی را که دارای اصول کارشناسی و همچنین فاقد پروانه صدور هستند شناسایی و مسدود کنیم ضمن اینکه این موارد شامل چاه‌های قبل از این مصوبه هم می‌شود.