انشعاب‌های غیرمجاز 600میلیارد ریال خسارت به شبکه برق خوزستان وارد کرد

اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مراجع تقلید برای حل معضل انشعاب‌های غیرمجاز باید به مسوولان صنعت برق کمک کنند. محسن حیدری، امام جمعه اهواز در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه انشعاب‌‌های غیرمجاز معضل اساسی صنعت برق خوزستان است افزود: انشعاب‌های غیرمجاز سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰میلیارد ریال به شبکه برق خوزستان خسارت وارد می‌کند.

وی همچنین افزود: در استان خوزستان ۲۳۶هزار انشعاب غیرمجاز وجود دارد که باعث اتلاف ۳۷درصد برق شبکه توزیع خوزستان می‌شوند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شبکه برق خوزستان با ۵۰۰مگاوات کمبود برق مواجه خواهد شد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: ۶۷درصد انشعاب‌های غیرمجاز به وسیله دستکاری در کنتور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انشعاب‌های غیرمجاز در شادگان و کوی طالقانی ماهشهر گفت: در این دو منطقه ۷۸ تا ۹۵درصد انشعاب‌ها، غیرمجاز هستند.

صالحی اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه توزیع خوزستان را یک‌هزار و ۷۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز باید کمیته‌ای با حضور نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه و شرکت برق منطقه‌ای برای حل معضل انشعاب‌های غیرمجاز

تشکیل شود.

وی از سرقت کابل‌های برق به عنوان یکی دیگر از مشکلات شبکه برق خوزستان نام برد و افزود: سرقت سیم‌‌های برق نسبت به سال گذشته سه‌برابر شده است.