اصفهان- خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین طرح آموزشی «کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار» با آموزش بیش از ۱۰۰نفر از متقاضیان تاسیس بنگاه‌های اقتصادی و تجاری در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد. بر‌اساس این گزارش، این دوره آموزشی با نظارت سازمان کار و امور اجتماعی استان اصفهان به دنبال عقد قرارداد آموزشی بین دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر و موسسه کار و تامین‌اجتماعی برگزار شد و بیش از ۱۰۰نفر از متقاضیان تاسیس بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و واحدهای کوچک و متوسط در این دوره حضور یافتند.

افشین فاهوشی، مدیر طرح کارآفرینی و مهارت‌‌های کسب‌وکار، هدف از اجرای این طرح را توسعه کارآفرینی وزارت کار و موسسه کار و تامین‌اجتماعی دانست و مهارت‌های آموزشی و فراگیری تکنیک‌های کسب‌وکار، بازاریابی و کارآفرینی در نظام اقتصادی کشور را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

وی افزود: مرکز خلاقیت‌ و کارآفرینی دانشگاه مالک اشتر قصد دارد با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان کار و موسسه کار و تامین‌اجتماعی،‌ فارغ التحصیلان دانشگاه را تحت آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار قرار دهد.

فاهوشی تصریح کرد: همچنین مرکز یاد شده به منظور فرهنگ‌سازی در شهرک‌های صنعتی مورچه‌خورت، حسین‌آباد و منطقه برخوار و میمه طی ۳ماه ابتدای سال ۸۶ همایش‌های کار‌آفرینی برگزار می‌کند.

بر‌اساس این گزارش، در استان ۵مرکز آموزشی به عنوان موسسه مجری طرح آموزشی کارآفرینی فعالیت می‌کنند که از این تعداد فقط مرکز خلاقیت و کارآفرینی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجری طرح در منطقه برخوار و میمه است.