تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نخستین جلسه اتاق فکر نیروی انتظامی با عنوان «رسانه و نقش آن در امنیت اجتماعی» با حضور جمعی از استادان دانشگاه، اصحاب رسانه و کارشناسان در تبریز برگزار شد. بر‌اساس این گزارش، در این جلسه اکبر فریاد، استاد دانشگاه، با اشاره به امنیت و نقش رسانه‌ها گفت: مسایل معیشتی مردم، نقش تعیین کننده‌ای در احساس امنیت آحاد مختلف دارند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که از لحاظ معیشتی مشکل داشته باشد به‌طور حتم نظم پذیر نخواهد بود.

فریاد با بیان اینکه برداشت‌ افراد از یک حادثه متفاوت است، افزود: اینجا است که نقش پلیس به عنوان یک نیروی قوی مشخص می‌شود، چرا که این پلیس است که می‌تواند حادثه را از ابعاد مختلف بررسی و نتیجه را به مردم ارائه دهد و به این منظور رسانه‌ها به عنوان بازوی کمکی پلیس عمل می‌کنند .

فریاد گفت: پلیس در خصوص حواد ث باید شفاف‌سازی کند، اما یادآوری این نکته هم ضروری است که شفاف‌سازی تنها مختص پلیس نبوده بلکه رسانه‌ها هم در ایجاد امنیت و حفظ آن ملزم به شفاف‌سازی هستند.

وی تصریح کرد: سه عامل مهم قدرت پلیس، نظام رسانه‌ای و نظام دادگستری نقش بسیار مهمی در احساس و حفظ امینت اجتماعی ایفا می‌کنند که البته پلیس باید با پیوندی منسجم با نظام رسانه‌ای بر اقتدار خود در جامعه بیفزاید و با اطلاع‌ رسانی،‌ پیشگیری از وقوع حوادث را در اولویت قرار دهد.