نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود اعتبار و توجه کافی به قطار سریع السیر اصفهان- تهران مدتی این طرح را متوقف کرد، اما با پیگیری‌های لازم امیدواریم در سفر استانی رییس جمهور به اصفهان این قطار مورد بهره‌برداری قرار گیرد. محمد حسین استکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: این طرح از اهمیت فراوانی برای کشور و خصوصاً صنعت توریسم اصفهان برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعتباری که برای تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در نظر گرفته‌اند، شاهد پیشرفت روز افزون آن باشیم.

استکی به اختلاف نظر در مورد متروی اصفهان اشاره کرد و گفت: به دلیل اختلاف نظر میان مسوولان استانی، ساخت مترو با مشکل مواجه شده، ولی طبق پیگیری‌های به‌عمل آمده به زودی تکلیف آن روشن شده و از مسیری غیر از چهار باغ عباسی عبور خواهد کرد.

نماینده اصفهان با اشاره به مشکلات شهر اصفهان افزود: به علت کمبود آب در استان اصفهان و خصوصا شهرستان‌هایی که به کشاورزی مشغولند، طرح جدیدی برای افزایش آب در مناطق مرکزی اصفهان در نظر گرفتیم که در سفر استانی رییس جمهور کلید می‌خورد.

استکی تصریح کرد با توجه به اینکه مشکل فاضلاب استان اصفهان یک مساله حاد است، اعتباری که برای ترمیم آن در نظر گرفته شده کافی نیست، اما با همین اعتبار و همکاری نهادهای ذی‌ربط می‌توانیم در آینده نزدیک این مشکل را مرتفع کنیم.