اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان مازندران

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: ۲۲میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مجدد ۲۲۰نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان مازندران پرداخت می‌شود. ولی‌ا... فرزانه، معاون برنامه‌ریزی اداری و مالی استاندار مازندران در جلسه کمیته فنی بررسی اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری گفت: از میان ۶۰ طرح اشتغال به کار مجدد مقرری‌بگیران ۱۰ طرح به تصویب نهایی رسید که در صورت اجرای درست آن شاهد بازگشت به کار ۲۲۰نفر از مقرری‌بگیران به بازار کار خواهیم بود. وی افزود: برای تحقق این مهم ۲۲میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تصویبی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: تاکنون ۴طرح از طرح‌های تصویبی، تسهیلات دریافت کرده‌اند و ۲۲ نفر در قالب چهار طرح به کار گرفته شده و ۲/۲میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

فرزانه یادآور شد: براساس مصوبه هیات‌وزیران در شهریور سال‌جاری مقرر شد از محل منابع تخصیصی بانک رفاه کارگران به بنگاه‌های کوچک و زودبازده به کارآفرینان واحد‌های متوسط و بزرگ که آمادگی جذب این افراد را داشته باشند، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهاردرصد اعطا شود و پس از دوره تنفس به مدت سه سال، بازپرداخت شود. وی گفت: با اجرای این مصوبه علاوه بر اشتغال مجدد مقرری‌بگیران، مشکلات نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به افزایش ظرفیت کارگاه خود و جذب نیروهای جدید داشته‌اند و برای راه‌اندازی واحد جدید نیاز به منابع مالی دارند، تا حد امکان مرتفع شود.