مدیر‌عامل اتحادیه پنبه‌کاران کشور از ساخت دومین کارخانه پنبه پاک‌کنی و روغن‌کشی کشور با مالکیت این اتحادیه در بردسکن خبر داد. بهرام نظری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: اتحادیه پنبه‌کاران کشور در سال ۸۱ با ۱۰ تعاونی شروع به کار کرده و در حال حاضر شامل ۳۱ تعاونی است که همه مناطق پنبه‌خیز عمده کشور را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به این که مظلوم‌ترین کشاورزان پنبه‌کاران هستند که به دست فراموشی سپرده شده‌اند، خواستار حمایت و یاری مسوولان برای رسیدن به اهداف اتحادیه پنبه‌کاران کشور شد.

مدیر‌عامل اتحادیه پنبه‌کاران کشور از پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک یاد کرد و گفت: هدف اتحادیه پنبه‌کاران کشور تبیین جایگاه پنبه خراسان به عنوان محصول شماره یک در کشور است.

وی مساحت زمین این کارخانه را ۷ هکتار اعلام کرد و افزود: برای فاز اول ۲۵میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از منابع کشاورزان پنبه کار و سیستم بانکی تامین می‌شود. نظری اظهار امیدواری کرد، در فاز دوم کارخانه پنبه پاک‌کنی و روغن‌کشی بردسکن بحث نخ ریسی و نساجی نیز در این کارخانه ایجاد شود.

وی با اشاره به این که ۱۰میلیارد ریال ماشین‌آلات خارجی خریداری شده این کارخانه ارزی است، ابراز امیدواری کرد ساخت این کارخانه در سال زراعی آینده به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر‌عامل اتحادیه پنبه‌کاران کشور گفت: میزان استحصال روغن‌ از پنبه در کارخانه بردسکن در سال ۲هزار تن خواهد بود.