استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت دو مجتمع پتروشیمی استان در نیمه نخست اسفندماه امسال همزمان با سالروز سفر هیات دولت به استان، آغاز می‌شود. رجبعلی صادقی، در جلسه بررسی طرح‌های بزرگ چهارمحال و بختیاری، میزان سرمایه‌گذاری در این دو واحد را بیش از ۸۰۰میلیون دلار بیان کرد و گفت: بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل‌فروش اوراق مشارکت به مردم، تامین خواهد شد.

وی افزود: این دو مجتمع در دو منطقه «لردگان» و «بروجن» که مصوبه سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری است، ساخته خواهند شد.

به گفته وی، میزان سرمایه‌گذاری در مجتمع پتروشیمی لردگان ۴۰۰میلیون‌دلار با پیش‌بینی تولید یک‌میلیون تن کود اوره آمونیاک خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری در مجتمع پتروشیمی بروجن نیز ۴۰۰میلیون دلار خواهد بود.

صادقی افزود: میزان ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی بروجن ۳۰۰هزار تن پلی‌اتیلن در سال است و با بهره‌برداری از آن نیز زمینه اشتغال ۵۰۰نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: خوراک مجتمع پتروشیمی بروجن از طریق خطوط انتقال اتیلین که از عسلویه به سمت غرب کشور گسترش می‌یابد، تامین خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، مجموع تولید این دو واحد مجتمع پتروشیمی را یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن فرآورده‌های پتروشیمی بیان کرد و گفت: در این دو مجتمع پتروشیمی زمینه اشتغال یک‌هزار و ۶۰نفر صورت مستقیم فراهم خواهد شد.