مدیر طرح سیکل ترکیبی کازرون از تلاش برای سنکرون واحد نخست نیروگاه در اسفند ماه خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، جواد جمشیدیان با بیان اینکه فاز بخار این نیروگاه در سه واحد در حال ساخت است، یادآور شد: در حال حاضر برای راه‌اندازی واحد نخست بخش بخار این نیروگاه در اسفندماه امسال تلاش می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سیستم خنک‌کن و سیستم الکتریک واحد دوم راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه در سه فاز ساخته شده است، گفت: فاز نخست شامل ۲واحد ۱۲۵مگاواتی گازی، فاز دوم شامل چهار واحد ۱۵۹مگاواتی گازی و فاز سوم نیز شامل سه واحد ۱۶۰مگاواتی بخار است.

جمشیدیان تصریح کرد: در اجرای این طرح شرکت مشانیر به عنوان مشاور طرح و شرکت مشاور قدس نیرو به عنوان ناظر کارگاه و شرکت مپنا به عنوان پیمانکار اصلی، حضور دارند. مدیر طرح نیروگاه سیکلی ترکیبی کازرون با اشاره به اینکه بویلرهای نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با همکاری شرکت‌های «دوسان» از کره جنوبی و «مسبا» از ایران ساخته شده است، افزود: ساخت توربین‌ها و ژنراتورهای طرح بر عهده شرکت «زیمنس» است و در این زمینه با شرکت‌های «توگا» و «پارس ژنراتور» همکاری می‌کنند. وی تاکید کرد: در این طرح تلاش شده است که از توان مهندسی و همچنین دیگر امکانات ساخت داخل به بیشترین میزان استفاده شود. وی گفت: در این طرح از سیستم مشعل‌های اضافه برای افزایش حرارت گازهای خروجی، از بویلرهای گازی و بالابردن میزان تولید برق استفاده شده است. وی افزود: چون میزان تولید و درجه حرارت گازهای داغ خروجی از توربین گاز تحت تاثیر ارتفاع ساختگاه و درجه حرارت محیط تغییر می‌کند، باید در طراحی بویلرهای بازیافت درجه حرارت متوسط سالانه در نظر گرفته شود.