شبکه راه‌آهن سراسری از استان اصفهان به فارس امتداد می‌یابد

مدیرکل راه و ترابری فارس اعلام کرد: با حضور وزیر راه و ترابری، شبکه راه‌آهن سراسری از اصفهان به استان فارس امتداد می‌یابد. به گزارش «ایسنا»، حجازی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اصفهان به شیراز وارد خاک استان فارس می‌شود.

وی گفت: عملیات ریل‌گذاری از اصفهان تا خاک استان فارس تکمیل شده است و ۱۱۵کیلومتر از مسیر در فارس نیز آماده ریل‌گذاری است.

مدیرکل راه و ترابری فارس طول کل مسیر راه‌آهن شیراز، اصفهان را ۵۰۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: همه ۷ قسمت راه‌آهن شیراز- اصفهان همزمان فعال هستند و تاکنون ۵/۱۳کیلومتر تونل، ۹ دهنه پل و ۲۶میلیون متر‌مکعب خاکبرداری در مسیر انجام شده و یا در حال انجام است.

حجازی گفت: راه‌آهن از مسیر ایزدخواست وارد فارس می‌شود و با ساخت ایستگاه اقلید و آباده در سال آینده امکان ورود قطار به این استان فراهم می‌شود.

وی درباره اعتبارات راه‌آهن نیز گفت: اعتبارات لایحه بودجه ۸۶ کفاف تکمیل راه‌آهن طبق برنامه زمان‌بندی مقرر را نمی‌دهد.

وی پیشنهاد لایحه سال آینده برای راه‌آهن را ۶۶میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: وزارت راه و ترابری هم‌اکنون ۷۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه‌آهن فارس بدهکار است.

وی افزود: زیرسازی این طرح در اعتبارات سال‌های ۸۴ و ۸۵ به صورت فاینانس در نظر گرفته نشد اما عملیات روسازی در سال‌های آینده به صورت فاینانس داخلی یا خارجی واگذار می‌شود.