70هزار هکتار از زمین‌های نیشابور زیر کشت غلات رفت

مشهد- خبرنگار دنیای اقتصادی: با پایان کشت پاییزه گندم در نیشابور بیش از ۷۰هزار هکتار زمین‌های شهرستان زیر کشت غلات رفت. مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اعلام این خبر گفت: از اول مهر ماه سال‌جاری کشت غلات با فعالیت ۱۳هزار کشاورز آغاز شده است. علی دهباشیان افزود: از ۷۰هزار هکتار زمین های کشت شده ۳۹هزار و ۵۰۰هکتار گندم آبی، ۲۵هزار و ۵۰۰هکتار جو آبی، پیش‌بینی می‌شود با توجه به پراکنش نزولات اخیر آسمانی بیش از ۱۵هزار هکتار گندم دیم کشت شود.

وی اظهار کرد: برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان مقدار ۱۵تن بذر اصلاح شده بین زارعین توزیع شده است که شامل ۱۷رقم گندم و ۳رقم جو است و علاوه‌بر آن ۱۶۰۰کیلوگرم سموم ضدعفونی برای بذور پاییزه بین کشاورزان توزیع شده است.

دهباشیان تصریح کرد: هدف از انجام طرح‌های به زراعی بالابردن کمیت و کیفیت محصولات پاییزه بوده که از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به خشکسالی سال زراعی گذشته کشاورز جو کار نمونه ‌کشوری با تولید ۸تن و ۲۷۵کیلوگرم در هکتار از نیشابور انتخاب شد. همچنین ۳۶نفره بهره‌بردار بخش کشاورزی به عنوان تولیدکنندگان برتر شهرستان برگزیده شده‌اند که از این میان ۲نفر مقام کشوری و ۷نفر مقام استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: برای کمک به کشاورزان ۲۸هزار و ۲۲۳تن انواع کودهای مورد نیاز، ۷۲تن بذر گندم و ۱۸تن بذر جو یارانه‌دار در اختیار آنان قرار گرفت و از سوی دیگر برای نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت گندم و جو علاوه‌بر کادر فنی و متخصص جهاد کشاورزی، ۴۱نفر کارشناس ناظر گندم در اشتغالزایی و افزایش تولید، کل نظارت را بر عهده دارند. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۰هزار تن گندم تولید شود.