دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر به زودی با حضور رییس‌جمهوری‌ در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد. مهندس مهدی زندیه وکیلی در حاشیه دیدار از طرح مسکن مهر شهرستان بندرلنگه افزود: بهره‌مند شدن از مسکن مناسب از آرزوهای دیرین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان هرمزگانی بوده است که بر همین اساس، تا کنون بالغ بر ۵۵هزار واحد مسکونی در استان در قالب تعاونی‌های مسکن و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه و طرح‌های خود مالکین و گروهی قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۵ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر استان در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تا کنون برای ۵۰هزار و ۲۹۳ واحد پروانه ساختمانی در بخش مسکن اخذ شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد در حال حاضر ۴۶هزار و ۸۹ واحد در مرحله فونداسیون، ۳۸هزار و ۶۳۹ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۳۳هزار و ۹۷۲ واحد در مرحله سفت‌کاری و ۱۶۵۴۴ واحد در مرحله نازک کاری می‌باشند.

به گفته زندیه وکیلی، تعداد ۳۴هزار و ۲۵۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و تعداد یک هزار و ۷۶۲ واحد در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر استان معادل ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت دریافت کرده‌اند.