دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: رییس امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت در سال گذشته به منظور اجرای طرح‌های خود، ۳۴۵ قرارداد با شرکت‌های داخلی به امضا رسانده است. حسن گلستان‌باغ افزود: ارزش این قراردادها که مربوط به طرح‌های حفظ و نگهداشت توان تولید نفت است، هفت هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال و ۹۶ میلیون یورو بوده که در مقایسه با سال قبل از آن، ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش ریالی قراردادهای سال ۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۸۹ در بخش ریالی ۵۴ درصد افزایش و در بخش ارزی ۴۴ درصد کاهش یافته است و این موضوع بیانگر افزایش توان فنی و مهندسی شرکت‌های پیمانکاری داخلی در زمینه اجرای پروژه‌های نفت و گاز و موفقیت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص تقویت و استفاده از توان سازندگان، صنعتگران و شرکت‌های داخلی است. گلستان‌باغ گفت: رویکرد امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۱۳۹۰، استفاده هرچه بیشتر از توان فنی و مهندسی شرکت‌های داخلی در ارتباط با اجرای طرح‌ها بوده که در سال جاری نیز تقویت خواهد شد.

رییس امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: به این منظور روش‌های جدید قراردادی تدوین شده و در سال جاری حمایت از تولید‌کنندگان، پیمانکاران و سازندگان داخلی در راس برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته سیستم مکانیزه فرآیند و ثبت اطلاعات مناقصه‌ها و پیمان‌های شرکت ایجاد و حدود چهار هزار و ۵۰۰ شرکت پیمانکاری داخلی برای استفاده از خدمات آنها در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابع، ارزیابی کیفی شد که از دستاوردهای قابل توجه امور حقوقی و قراردادهای این شرکت محسوب می‌شود.

گلستان‌باغ افزود: در سال ۹۰ همچنین مستندسازی در ۱۹۰ پلاک از اراضی شرکت صورت گرفته و ۹۰ مورد تحصیل اراضی برای ساخت طرح‌های توسعه‌ای به مساحت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و ارزش ۹۹ میلیارد ریال انجام شده است.