دنیای اقتصاد - کرمانشاه - احسان اکبری: رییس ستاد گرامیداشت هفته دولت در استان کرمانشاه، از افتتاح ۳۶۰ طرح عمرانی و ۶۰ طرح اقتصادی طی هفته دولت در این استان خبر داد. عبدالمجید واحدی با اعلام این خبر گفت: اعتبار طرح‌های عمرانی قابل افتتاح حدود ۲۶۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین از کلنگ زنی ۶۵ طرح عمرانی مهم با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این هفته خبر داد.

واحدی طرح‌های افتتاحی عمده را شامل ۶۷ طرح در بخش کشاورزی، ۴۱ طرح در بخش راه و شهرسازی، ۳۹ طرح در بخش عمران شهری، ۳۷ طرح در بخش بهداشت و درمان، ۳۶ طرح در بخش مسکن و ۳۳ طرح در بخش مخابرات دانست. به گفته این مقام مسوول سهم اعتباری این پروژه ها شامل بیش از ۲۴ درصد در بخش عمران و شهرسازی، ۶۵/۱۶ درصد در حوزه کشاورزی و ۹۷/۱۳ درصد در بخش منابع آب است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه‌های عمران و شهرسازی شامل طرح‌های هادی روستایی، مسکن، زیباسازی شهر، تقاطع غیرهمسطح و آسفالت خیابان می‌باشد و پروژه‌های منابع آب نیز شامل ساخت سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

واحدی در خصوص طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح هم گفت: تعداد این طرح‌ها ۶۰ طرح با بیش از ۳۶ میلیارد تومان اعتبار است که حدود ۶۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی گفت: بیمارستان کنگاور، سد آزادی و ادامه طرح آبرسانی از سد گاوشان نیز آماده افتتاح هستند که پس از هفته دولت و با حضور مقامات عالیرتبه کشوری افتتاح می‌شوند.

وی در ادامه هفته دولت را بهترین زمان بررسی عملکرد دستگاه‌ها دانست و گفت: عمده دستگاه‌ها عملکرد مناسبی را در یک سال اخیر داشتند و برخی مشکلات به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات بوده است.