اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب هرمزگان نیازمند اعتبار

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه تعداد محدودی از روستاهای شرق هرمزگان فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند، گفت: امر نظارت، کنترل آب، کلرزنی و نمونه‌برداری به طور مستمر در روستاهای استان در حال انجام است؛ اما بخشی از شبکه‌ها در برخی از مناطق استان به ویژه شرق هرمزگان فرسوده هستند که اصلاح آنها نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است. عبدالحمید حمزه پور با بیان این مطلب اظهار کرد: علت فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات آبرسانی شرایط خاص جغرافیایی و بخشی از آن عدم‌استفاده از اجناس بی‌کیفیت در دوران قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

وی افزود: بسیاری از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب روستایی استان عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به بازسازی دارند که در دستور کار است. حمزه‌پور تصریح کرد: منطقه شرق هرمزگان دارای ۸۰۰ روستا است که تعداد محدودی از این روستاها فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی بوده و تحت پوشش این شرکت نیستند.

وی افزود: این تعداد محدود از روستاها در یک مقطع زمانی دچار آلودگی آب شدند که در همان مقطع توسط مرکز بهداشت هرمزگان کنترل شد.

وی یادآور شد: از یک هزار و ۸۲۹ روستای هرمزگان یک هزار روستا تحت پوشش شرکت آبفای استان است و ۲۵۰ روستا به صورت هیات امنایی و تعداد ۵۰۰ روستا نیز فاقد تاسیسات هستند که نیازمند تامین اعتبار است.

حمزه پور گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، احداث شبکه‌ها و مجموعه‌های آبرسانی در برنامه پنج‌ساله پیش‌بینی شده و براساس اولویت در حال انجام است.

وی افزود: هر ساله از محل ماده ۱۸۰ اعتباراتی به بخش خشکسالی تخصیص می‌یابد که امیدواریم با توجه به مشکلات آب شرب در روستاهای هرمزگان، دولت همانند گذشته توجه ویژه‌‌تری به این موضوع داشته باشد.