دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرکل گمرک‌های استان خوزستان گفت: در چهار ماه اول سال‌جاری ۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار به گمرک‌های استان خوزستان وارد شد. عباس علیدادی با بیان اینکه واردات این مدت نسبت به مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۳ و۳۴ درصد افزایش داشته، افزود: این درحالی است که متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی استان در چهار ماه سال‌جاری ۵۹۱ دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. علیدادی تصریح کرد: عمده واردات گمرک‌های استان خوزستان از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند، ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه است.

مدیرکل گمرک‌های استان خوزستان همچنین به عملکرد گمرک‌های استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: درآمد عمومی گمرک‌های استان خوزستان در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته است. علیدادی در ادامه از صدور ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۰ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال معادل پنج میلیارد و ۵۶۱ میلیون دلار از گمرک‌های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان کالا نسبت به سال ماقبل از نظر وزنی

۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افزایش داشته است. وی گفت: عمده صادرات صورت گرفته به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین و هند بوده است. ناظر گمرک‌های خوزستان همچنین به صادرات بازارچه‌های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۶۹۵ تن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار از بازارچه‌های استان صادر شده که این رقم نسبت به سال ماقبل از نظر وزنی ۱۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. وی همچنین از صادرات دو میلیون و ۵۱ هزار تن کالا در سال گذشته به کشور عراق خبر داد و افزود: ارزش کالاهای صادر شده ۶۹۰ میلیون و ۲۱۷ هزار دلار بوده است. علیدادی همچنین به واردات استان در این مدت اشاره کرد وگفت: واردات گمرک‌های خوزستان در سال ۱۳۹۰ به وزن ۱۱ میلیون و ۹۸۳ هزارتن و به ارزش۹۲ هزار ۲۹۰ میلیارد ریال معادل هشت میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۴ و ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.