دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: مجوز سرمایه‌گذاری ساخت تبلت در گیلان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حالی صادر شده که به زودی تولید این محصول و انواع نمایشگر LED، LCD و گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون در منطقه آزاد انزلی آغاز و تا پایان سال وارد بازار خواهد شد. مهندس سعید رحیمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این باره گفت: تکنولوژی محصولات تولیدی از کشورهای چین و کره‌جنوبی بوده و این کارخانه توانایی تولید و مونتاژ سالانه حدود ۷۰ هزار دستگاه انواع این محصولات را دارد.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری تا زمان آغاز به کار این طرح در حدود ۷۵ میلیارد ریال است و این واحد در مرحله نخست با میزان اشتغالزایی بیش از۴۰ نفر ایجاد می‌شود.

رحیمی گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله نصب خطوط تولید بوده و محصولاتش تا پایان سال به بازارهای مصرف عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: براساس امکان‌سنجی و بازاریابی‌های صورت گرفته، این محصولات تولیدی علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار داخلی به کشورهای حاشیه دریای خزر نیز صادر می‌شود.

رحیمی حمایت از صنایع «های تک» و دوستدار محیط‌زیست با قابلیت ارزآوری بالا برای کشور را از مهم‌ترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذار در این منطقه دانست و گفت: گسترش صادرات و صادرات مجدد، انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا به داخل کشور و بومی‌سازی آن به همراه افزایش اشتغالزایی مولد از دیگر مولفه‌های جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد انزلی است.

وی افزود: در سند چشم انداز طرح جامع و راهبردی، منطقه آزاد انزلی باید به سرزمینی سبز، هوشمند و جهانی ارتقا یابد و امیدوارم با بهره‌برداری از مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های منطقه، تالار بورس کالا، مجوز تردد خودرو با پلاک منطقه، گسترش مولفه‌های حمایتی قانونی منطقه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با تکمیل حلقه‌های ترانزیتی فرامنطقه‌ای کشور بعد از احداث بندر کاسپین، در مسیر دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده سازمان در جهت توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم.