میثاق‌نامه کرج امضا شد

دنیای اقتصاد - کرج - جزا خالدی: به منظور کاهش بوروکراسی اداری و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کرج میثاق نامه این کلانشهر توسط نمایندگان سه قوه‌مقننه، قضائیه و اجرائیه در استان امضا و به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسید. مدیر حوزه مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری کرج با اعلام این خبر افزود: این میثاق نامه را استاندار البرز، مدیر کل دادگستری استان، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج امضا کرده‌اند.

مهندس سیدمحمدجواد حسینی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ این میثاق نامه از سوی شورای شهر کرج که اخیرا صورت گرفته است، بسیاری از مشکلات مربوط به اجرای طرح شهرداری و کلانشهر کرج توسط بخش خصوصی مرتفع و بستر لازم و قانونمند برای سرمایه‌گذاری در این کلانشهر فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر تصدیگری بخش خصوصی در طرح عمران و نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری امضا این میثاق نامه توسط مقامات ارشد استان فتح بابی برای ورود سرمایه‌گذاران به کلانشهر کرج خواهد بود.

مدیر حوزه مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری کرج، حجم پتانسیل سرمایه‌گذاری در کلانشهر کرج را فوق‌العاده بالا عنوان کرد و گفت: با امضای این میثاق نامه، از این پس سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون کمترین دغدغه و با پشتوانه بسیار قوی در عرصه سرمایه‌گذاری در کلانشهر کرج و در پروژه‌هایی چون ساماندهی دنباله رودخانه کرج، خط سوم منوریل قطار شهری کرج، فاز دوم خط ۲ قطار شهری، خط ۴ و ۵ قطار شهری، مجتمع تجاری - اداری و رفاهی میدان شهدا، مجتمع اداری - تجاری و فرهنگی میدان جمهوری، مجتمع تجاری - اداری آزادگان، احداث و تجهیز پل‌های عابر پیاده و مکانیزه، احداث پارکینگ طبقاتی در مناطق دوازده‌گانه کلانشهر کرج، احداث سوپرمارکت‌های بزرگ و طرح شهربازی و پارک‌های بزرگ در سطح شهر سرمایه‌گذاری

کنند.

مهندس حسینی در خصوص ساماندهی بافت‌های فرسوده در کرج نیز گفت: از سوی شهردار کرج، کارگروهی تشکیل و مامور احداث یک مجتمع برای جابه‌جایی ساکنان این بافت‌ها شده است.

وی تصریح کرد: با جابه‌جایی ساکنان این مناطق، کار ساماندهی بافت‌های فرسوده در کلانشهر کرج آغاز خواهد شد.

مدیر مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری کرج، از آغاز نخستین پروژه مشارکتی قانونمند بعد از امضا و تصویب میثاق نامه کرج تحت عنوان پروژه مشارکتی ایران زمین در این کلانشهر خبر داد و اظهار کرد: با حمایت‌های شهردار کرج قرار داد احداث این پروژه توسط شهرداری کرج و بخش خصوصی منعقد شده است.

او با اشاره به اینکه حجم پتانسیل مجتمع ایران زمین رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده، یادآور شد: مجتمع یاد شده به صورت مشارکتی قدرالسهمی ساخته می‌شود، طوری که ۵۵ درصد توسط شهرداری و ۵/۴۴ درصد نیز توسط سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

به گفته وی، عواید اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار در این مجتمع صرف شهر، شهروندان و شهرداری کرج خواهد شد.

حسینی گفت: قرار است مجتمع ایران زمین ظرف سه سال ساخته و به بهره‌برداری برسد.

مدیر حوزه مشارکت‌های مردمی و شهرداری کرج اظهار امیدواری کرد: با ساخت این مجتمع، راه برای ورود دیگر سرمایه‌گذاران به کلانشهر کرج باز شود.

وی تصریح کرد: قرارداد احداث ۱۷ پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر نیز توسط بخش خصوصی منعقد شده و پس از ابلاغ مصوبه آن از سوی شورای شهر عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد. حسینی، در مجموع حجم پتانسیل سرمایه‌گذاری در کلانشهر کرج را رقمی حدود پنج هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار امیدواری کرد با حمایت همه جانبه مدیران ارشد استان و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شاهد ورود سرمایه‌گذاران عمده داخلی و خارجی با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهر کرج و استان البرز باشیم.