دنیای اقتصاد - کرج - مجید طاهرخانی: استان البرز به عنوان بیست و یکمین استان کشور به سازمان نظام صنفی رایانه پیوست.

این تصمیم در مجمع عمومی موسس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز اتخاذ شد. در این نشست علی نیا، مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات استانداری البرز با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در عرصه پروژه‌های فن آوری اطلاعات استان، ایجاد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را از وظایف دفتر مربوطه دانست.

وی، ضمن اعلام آمادگی استان برای هر گونه همکاری در این راستا، از پیشگامی دست اندرکاران این تصمیم قدردانی کرد.

قمی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه نیز گسترش فعالیت‌های سازمان را از اهم برنامه‌های آن دانست و افزود: تمایل به تشکیل سازمان بعضا در برخی از استان‌ها که از اقتصادی در سطح پایین تری هستند ملموس بوده و این نشان‌دهنده وجود استعدادهای بالقوه در این حوزه‌ها است.

دکتر زندی، مدیر کل سازمان فن‌آوری اطلاعات استان البرز نیز سه وجه دولت، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد همچون سازمان نظام صنفی را که می‌تواند منعکس‌کننده دیدگاه‌ها و نظرات پایش شده بخش خصوصی باشد از وجوه توسعه صنعت فن‌آوری اطلاعات عنوان کرد.

در این نشست انتخابات هیات‌مدیره انجام شد و پژمان رابطی، هومن خرسندی و فرزاد فروغی به عنوان اعضای هیات‌مدیره و منصور شکوهمند به عنوان عضو علی‌البدل این شاخه انتخاب شدند.

همچنین از مجموع آرای ماخوذه در شاخه فروشگاه‌ها، پدرام رابطی و سروش اسماعیلی سیگارودی به عنوان اعضای اصلی و خانم هدی مافی به عنوان عضو علی‌البدل این شاخه برگزیده شده‌اند.

بهرام نیساری تبریزی و ابراهیم رمضانی نیز به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و علی البدل نیز تعیین شدند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که از آن به عنوان نماینده بخش خصوصی در کشور نام برده می‌شود سابقه طولانی دارد و تقریبا با الزامات قانونی، اکثر شرکت‌ها و فروشگاه‌های حوزه فاوا (فن آوری اطلاعات و ارتباطات) عضو آن هستند.